Fahrzeuge

Für die Saison 2019 haben wir uns große Schritte vorgenommen. Wir haben uns für ein neues Motormodell entschieden. Die Wahl fiel auf den MT-07 Motor von Yamaha. Einhergehend mit einem neuen Motor standen wir vor der Herausforderung einen neuen Rahmen zu konstruieren. Da uns beides gelungen ist wagten wir den ersten Schritt im Bereich Aerodynamic und haben einen Unterboden mit Diffusor entwickelt.

Wir sind gespannt was diese Saison bringen wird.

Technische Daten

Frame ConstructionTubular Space Frame
MaterialS235
Overall L / W / H (mm)2827 / 1327 / 1257
Wheelbase (mm)1651
Track (Fr / Rr) (mm)1227 / 1072
Weight without driver231,5 kg
SuspensionÖhlins Damper, Double unequal length A-Arm. Pull rod system in the front and push rod system at the rear
Tyres (Fr / Rr)205×55 R13 Hoosier R25B
Wheels (Fr / Rr)7×13, 18mm offset, 2pc Al Rim O.Z. Racing
EngineStock Yamaha MT07
Bore / Stroke / Cylinders / Displacement80mm / 68,6mm / 24 cylinders / 689cc
Compression Ratio11,5:1
Fuel SystemStudent designed and build fuel injection
Fuel98 octane unleaded gasoline
Max Power Design (rpm)9000
Max Torque Design (rpm)6500
Drive TypeChain drive
DifferentialGKN Driveline bevel gear differential
Coolingdouble radiator with thermostatic controlled electric fans, side mounted
Brake System4x240mm stainless steel house development rotors, AP Racing break caliber, steel flex hoses
ElectronicsSteering Wheel with electronic Shifting System, Intelligent Waterpump Controll, Dashboard with Voltageindicator, Engine RPM Display and Watertemperature indicator

Der R.U.S.H. 18 ist unser erster Rennwagen nach einer sechs jährigen Pause. Mit seinem Alleinstellungsmerkmal einer 3D gedruckten Außenverkleidung haben wir sowohl bei FSN 2018 und FSG 2018 Aufsehen erregt. Zusätzlich haben wir es geschafft bei beiden Events das Scrutineering erfolgreich zu absolvieren und konnten an allen Renndisziplinen teilnehmen.

Technische Daten

Frame ConstructionTubular Space Frame
MaterialS235
Overall L / W / H (mm)2615 / 1520 / 1084
Wheelbase (mm)1582
Track (Fr / Rr) (mm)1386 / 1274
Weight without driver268,5 kg
SuspensionÖhlins Damper, Double unequal length A-Arm
Tyres205/510 R13 Continental 34M FORM.STUD. DRY
Wheels6×13 ET 10,8 BRaid Formrace 8
Enginemodified Honda CBR600 FS4i
Bore / Stroke / Cylinders / Displacement67mm / 42,5mm / 4 cylinders / 599cc
Compression Ratio12:1
Fuel SystemStudent designed and build fuel injection
Fuel98 octane unleaded gasoline
Max Power Design (rpm)11000
Max Torque Design (rpm)11000
Drive TypeChain drive
DifferentialGKN Driveline bevel gear differential
Coolingsingle radiator with thermostatic controlled electric fan
Brake System4x250mm stainless steel rotors, adjustable break balance, AP Racing break caliber
ElectronicsMultifunctional steering Wheel with electronic Shifting System

Der R.U.S.H. 12 ist unser nunmehr fünfter Rennwagen. Mit seiner bulligen Front und seinem angenehm abgestimmten Fahrwerk hat er bereits in mehreren Disziplinen neue Teamrekorde aufgestellt.

Technische Daten

Frame ConstructionSteel Frame out of steel round tubing and square steel tubing
MaterialS235
Overall L / W / H (mm)2737 / 1425 / 1115
Wheelbase (mm)1600
Track (Fr / Rr) (mm)1220 / 1180
Weight without driver227 kg
SuspensionÖhlins Damper, Double unequal length A-Arm
TyresD2704 20.0×7.0-13 R110, Goodyear
Wheels6 inch wide, 2 pc Al Rim, 18mm neg. offs
EngineHonda PC35
Bore / Stroke / Cylinders / Displacement67mm / 42,5mm / 4 cylinders / 380cc
Compression Ratio13,1:1
Fuel Systemoriginal Honda PC 35 sequential fuel injection
FuelGasoline
Max Power Design (rpm)11500
Max Torque Design (rpm)10500
Drive Typechain 520 modul
Differentialmultiplate LSD limited slip, 30-35 Nm preload, 1.82-15.67 bias ratio
Coolingsingle radiator with thermostatic controlled electric fan
Brake System4-Disk system, self developed rotors with 230mm diameter
ElectronicsLaunch Control, iPhone as dash logger and display connected via CAN to MoTec

Der R.U.S.H. 11 ist unser nunmehr vierter Rennwagen. Mit seinem völlig neuen Stealth Design steht er für den Beginn einer neuen Ära im Eleven-O-Six Racing Team. Beim FSG Event 2011 in Hockenheim werden wir versuchen unsere Vorjahresplatzierung zu toppen.

Technische Daten

Frame ConstructionTubular Space Frame
Material235 steel round tubing. 12mm to 30mm dia
Overall L / W / H (mm)2690 / 1425 / 1012
Wheelbase (mm)1600
Track (Fr / Rr) (mm)1220 / 1180
Weight with 68kg Driver (Fr / Rr)114 / 158
SuspensionDouble unequal length A-Arm.Pull rod actuated vertically oriented spring and damper
Tyres (Fr / Rr) 
Wheels (Fr / Rr)7×13, 18mm offset, 2 pc Al Rim / 7×13, 18mm offset, 2 pc Al Rim
Engine590.cc
Bore / Stroke / Cylinders / Displacement42.5mm / 67mm / 4 cylinders
Compression Ratiomodified crankase: 13.1:1
Fuel Systemoriginal Honda PC 35 sequential fuel injection
Fuelgasoline
Max Power Design (rpm)11500
Max Torque Design (rpm)10500
Drive Typechain 520 modul
Differentialmultiplate LSD limited slip, 30-35 Nm preload, 1.82-15.67 bias ratio
CoolingSingle radiator with thermostatic controlled electric fan
Brake SystemFloating, Stainless steel, hub mounted, 218mm outer diam., 165mm inner diam.
ElectronicsMultifuntional  Steering Wheel, Electronic Shifting System, Multifuntional iPhone Dashboard connected via CAN to MoTeC

Der R.U.S.H. 10 ist unser nunmehr dritter Rennwagen. Er stellt mit seiner Dynamik einen Quantensprung für das Eleven-O-Six Racing Team dar. Beim FSG Event 2010 in Hockenheim erreichten wir einen hervorragenden 17. Platz.

Technische Daten

Frame ConstructionTubular Space Frame
MaterialS235
Overall L / W / H (mm)2815 / 1325 / 1015
Wheelbase (mm)1710
Track (Fr / Rr) (mm)1125 / 1138
Weight with 68kg Driver (Fr / Rr)146 / 157
SuspensionDouble unequal length A-Arm., Push rod actuated horizontally oriented spring and damper
Tyres (Fr / Rr)205/510 R13 Continental 34M FORM.STUD
Wheels (Fr / Rr)6×13 ET 10,8 Braid Formrace 8 / 6×13 ET 10,8 Braid Formrace 8
EngineModified Honda CBR600FS4i (PC35)
Bore / Stroke / Cylinders / Displacement67.0mm / 42.5mm / 4 cylinders / 599cc
Compression Ratio12,0 : 1
Fuel SystemStudent designed and build injection
Fuel100 octane
Max Power Design (rpm)11000
Max Torque Design (rpm)10000
Drive TypeChain drive
DifferentialGKN Driveline bevel gear differential
CoolingSingle radiator with thermostatic controlled electric fan
Brake System4x250mm stainless steel rotors, adjustable break balace, AP Racing break caliber
ElectronicsMultifunctional Steering Wheel, Electronic Shifting System, integrated iPhone self designed Dashboard

Der R.U.S.H. 09 ist eine Rennmaschine die ihresgleichen sucht. Sie verbindete beste deutsche Ingenieurskunst mit modernster Technologie, zeitlosem Design und unschlagbaren Kosten.

Technische Daten

Frame Construction Tubular Space Frame
Material S235 and E355
Overall L / W / H (mm) 2719 / 1335 / 974
Wheelbase (mm) 1684
Track (Fr / Rr) (mm) 1126 / 1137
Weight with 68kg Driver (Fr / Rr) 144 / 155
Suspension Double unequal length A-Arm., Push rod actuated spring and damper, adjustable in compression
Tyres (Fr / Rr) 175/505 R13 Dunlop / Michelin
Wheels (Fr / Rr) 7.0×13, BBS 3 pc Al rim
Engine Modified Honda CBR600FS4i (PC35)
Bore / Stroke / Cylinders / Displacement 67.0mm / 42.5mm / 4 cylinders / 599cc
Compression Ratio 12,0 : 1
Fuel System Student designed injection and spark ignition
Fuel 100 octane unleaded gasoline
Max Power Design (rpm) 11000
Max Torque Design (rpm) 10000
Drive Type Enuma 520 UVX chain
Differential GKN Driveline bevel gear differential
Cooling Single radiator with thermostatic controlled electric fan
Brake System Floating, Cast iron, Hub mounted, Front: 220mm dia vented, Rear: 200 dia. vented
Electronics Multifunctional Steering Wheel, Electronic Shifting System

Der R.U.S.H. 08 wurde von Mitgliedern des Eleven-0-Six Racing Teams, welches sich aus den Studenten der Helmut-Schmidt-Universität/Universität der Bundeswehr Hamburg zusammensetzt, für den internationalen Konstruktionswettbewerb Formula Student Germany 2008 entwickelt.

Technische Daten

Frame ConstructionTubular Space Frame
MaterialS235 and E355
Weight262 kg
EngineModified Honda CBR600F
Max Power Design (rpm)10500